سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض بوتاکس صورت

درمان ‌ها، کرم‌ های معجزه‌ آسا و روش ‌های جراحی به وفور  نشانه‌ های پیری را در بدن به تأخیر می ‌اندازند یا پنهان می‌ کنند و در این میان تزریق بوتاکس محبوبیت زیادی دارد. در واقع، بوتاکس این مزیت را دارد که با تزریق های ساده خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد. این روش نسبت به جراحی کمتر تهاجمی است و اثربخشی خود را ثابت کرده است؛ اما بدون خطر عوارض بوتاکس صورت نیست .

آیا بوتاکس تزریق برای همه مناسب است؟ چه خطراتی دارد؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد تزریق بوتاکس بدانید آمده است .

بوتاکس چیست؟

بوتاکس دارویی است که ماده فعال اصلی آن سم بوتولینوم است . این سم اثر فلج کننده اعصاب دارد. این سم از همان باکتری است که باعث بوتولیسم می شود، یک مسمومیت جدی که گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

 

همچنین در طب سنتی برای درمان علائم مختلف از جمله اختلالات عصبی، میگرن، اسپاسم و … استفاده می شود.

 

بوتاکس از نظر زیبایی به صورت مایع برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک روی صورت و در نتیجه پنهان کردن علائم پیری استفاده می شود. در نتیجه تزریق بوتاکس پرکاربردترین درمان زیبایی در جهان است .

 

تزریق بوتاکس عملا بدون درد است و نتایج آن چند روز پس از عمل قابل مشاهده است. با این حال، سم از بین می رود و بسته به ناحیه تزریق شده، اثرات بین سه تا شش ماه باقی می ماند. بنابراین بیماران باید 3 تا 4 بار در سال تزریق ‌های جدید دریافت کنند تا همچنان از اثر جوان‌ کنندگی آن ‌ها بهره ببرند.

 

علی رغم محبوبیت تزریق ضد پیری، بسیاری از مردم نگران عوارض بوتاکس صورت و خطراتی هستند که می تواند با آن ها همراه باشد.

 

تزریق بوتاکس چگونه عمل می کند؟

در زیبایی شناسی، بوتاکس به صورت تزریقی برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک با صاف کردن پوست استفاده می شود. بوتاکس به لطف عمل نوروتوکسیک خود، می تواند ظاهر خطوط بیان را کاهش دهد. 

 

بوتاکس برای درمان چین و چروک بین ابروها، پنجه کلاغی، اطراف دهان و چین و چروک های روی پیشانی تایید شده است.

 

مقدار کمی بوتاکس مستقیما به عضلات ایجاد کننده چین و چروک تزریق می شود. لازم است چند روز صبر کنید تا اثرات آشکار شود.

 

تزریق ها دردناک نیستند. در صورت عدم وجود عوارض بوتاکس صورت، می توان بلافاصله پس از تزریق به خانه بازگشت.

 

نتایج موقتی هستند و حدود 3 یا 4 ماه ماندگاری دارند. متعاقبا لازم است برای حفظ نتایج به جلسات جدید تزریق متوسل شوید.

 

چه کسانی می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند؟

تزریقات باید توسط پزشک متخصص یا واجد شرایط انجام شود. با این حال، در این مورد، دسترسی به پزشک و در دسترس بودن پزشک در یک بازه زمانی معقول برای درمان سریع در صورت بروز عوارض بوتاکس صورت ضروری است. همچنین قبل از تزریق باید مورد ارزیابی قرار بگیرید.

 

در کلیه کلینیک هایی که خدمات تزریق بوتاکس را ارائه می دهند، باید یک پزشک مسئول شناسایی شود تا کیفیت و ایمنی مراقبت های ارائه شده تضمین شود.

 

عوارض بوتاکس صورت

 

خطرات و عوارض بوتاکس صورت

سردرد: ممکن است پس از اولین تزریق وجود داشته باشد و پس از چند ساعت تا چند روز ناپدید شود.

پتوز ابرو: تزریق بوتاکس به پیشانی ممکن است باعث پایین آمدن اندکی ابروها شود. این نزول معمولا به این دلیل است که ابروها قبل از تزریق در حالت پایین آمده بودند. این پایین آمدن جزئی ابروها معمولا در عرض چند هفته فروکش می کند.

پتوز پلک: تزریق بوتاکس خطوط اخم می تواند باعث ریزش جزئی پلک فوقانی شود که می تواند 4-8 هفته طول بکشد. نادر است (کمتر از 1? موارد) و همیشه پس از چند هفته ناپدید می شود.

ناراحتی یا لبخند و هنگام بلع: تزریق بوتاکس به لب ها می تواند باعث ناراحتی در هنگام لبخند زدن یا حرکات غیر طبیعی کوچک شود. تزریق به گردن ممکن است باعث مشکل در بلع شود.

خشکی چشم: با کاهش ترشح اشک که احتمالا باعث کراتیت می شود، به ویژه در بیمارانی که لنزهای تماسی دارند (در این مورد باید مراقب بود که قرنیه به خوبی هیدراته شود).

انقباض متناقض عضله: در روزهای بعد از تزریق، عضلات تحت درمان ممکن است برخی حرکات متناقض (انقباضات خود به خود) را بدون جدیت نشان دهند.

عیوب کوچک: خطوط ریز باقی مانده

عدم تقارن: به خصوص در مواردی که عدم تقارن قبل از تزریق وجود داشته باشد.

امروزه بیشتر افراد به دنبال جوانسازی پوست هستند تا از این طریق بتوانند زیبایی خود را حفظ کنند. بوتاکس بهترین روش برای جوانسازی و شادابی پوست است به شرطی که آن را توسط بهترین دکتر بوتاکس انجام دهید. تجربه و مهارتی که پزشک برای انجام بوتاکس دارد باعث شده تا نحوه و میزان تزریق به درستی انجام شود و بتواند تاثیراتی مطلوب و ماندگار داشته باشد.

عوارض عمومی

آن ها کاملا استثنایی هستند:

 

واکنش آلرژیک: راش، کهیر، واکنش آلرژیک عمومی

حالت تهوع، سرگیجه

خستگی، تب، سندرم آنفولانزا

خشکی پوست یا دهان

عوارض دیگری نیز ممکن است ایجاد شود:

 

واکنش آلرژیک

اگر تزریق ضعیف انجام شود، ممکن است تغییری در حالت صورت ایجاد شود.

اگر تزریق خیلی نزدیک به چشم باشد، ممکن است افتادگی پلک را مشاهده کنید.

اگر محصول به مقدار زیاد تزریق شود، ممکن است ضعف عضلانی موضعی احساس شود.

در گردن، اگر تزریق بیش از حد باشد، ممکن است ضعف عضلانی وجود داشته باشد که باعث مشکل در بلع می شود.

این عوارض بوتاکس صورت معمولا برگشت پذیر و گذرا هستند. گاهی اوقات باید منتظر بمانید تا سم به طور طبیعی از بدن دفع شود تا وضعیت بهبود یابد.

 

در موارد نادر، بوتاکس تزریق شده می تواند به سایر قسمت های بدن سرایت کند. سپس ممکن است ضعف عضلانی در ناحیه ای دور از محل تزریق، مشکل در بلع، صحبت کردن یا تنفس احساس شود.

 

اگر این اتفاق برای شما افتاد، مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

 

چگونه عوارض بوتاکس صورت را به حداقل برسانیم؟

برای کاهش خطرات مرتبط با تزریق بوتاکس، مطمئن شوید که درمان توسط پرسنل واجد شرایط انجام می شود و در صورت بروز عوارض، پزشک به موقع در دسترس است.

 

همچنین قبل از تزریق باید مورد ارزیابی قرار بگیرید.

 

افرادی که باردار، شیرده یا دارای اختلالات عصبی هستند باید از تزریق بوتاکس خودداری کنند.

 

همچنین افراد مبتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی یا عضلانی در معرض افزایش خطر عوارض جانبی جدی مانند مشکل در بلع یا تنفس هستند. اگر آتروفی عضلانی اسکلروزان جانبی، هر گونه اختلالی که باعث کاهش استیل کولین می شود، یا اختلالاتی که باعث اختلال عملکرد عصبی عضلانی محیطی می شود، دارید، در مورد اینکه چگونه این دارو ممکن است بر وضعیت شما تأثیر بگذارد، با پزشک خود صحبت کنید.

 

انتخاب یک پزشک واجد شرایط برای تزریقات بوتاکس

برای محدود کردن عوارض بوتاکس صورت، توصیه می‌شود با پزشک متخصص در پزشکی زیبایی که مجوز انجام این تزریق‌ها را دارد، تماس بگیرید .

 

در واقع، او می تواند عوارض را به شما اطلاع دهد و درمان مناسب را به شما توصیه کند تا نتیجه ای با کیفیت و یک مداخله ایمن را به شما ارائه دهد. علاوه بر این، این متخصص می داند که چگونه به شما گوش دهد و تزریق بوتاکس را راهنمایی کند تا انتظارات و نیازهای شما را بهتر برآورده کند.

 

 

منبع: سیمارو