سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا به مشاور کنکور نیاز داریم؟

سلام به همه دانش آموزای عزیزم امیدوارم که حالتون عالی و فوق العاده باشه؛ خیلی از شماهایی که اینجا قرار دارین احتمالا توی روند تحصیل تون دچار شک شدین یا اینکه به مشکلی خوردین و برای همین اینجا حضور دارین! چرا؟ چون یک سوال براتون ایجاد شده و اونم این هست که آیا برای موفقیتم نیاز دارم که از مشاور تحصیلی کمک بگیرم یا اینکه نه نیازی نیست؟ پس با ما همراه باشین چرا که این مقاله دقیقا جواب سوال شماست؛ جواب اینکه چرا به یک مشاور تحصیلی نیاز داریم؟

برای موفقیت تحصیلی واقعا به مشاور نیاز داریم؟

قبل از اینکه جواب این سوال رو بدم باید بگم که ما در طول زندگیمون همیشه درحال مشاوره گرفتن بودیم و هستیم؛ حالا این مشاوره، از جانب مشاورهای مختلف بوده! یکبار پدر و مادر، فامیل، دوست، معلم یا حتی ندای درون??

پس بحث مشاوره گرفتن چیز جدیدی نیست و ما تا الان هم همیشه درحال گرفتن مشاوره بودیم و اصلا گرفتن مشاوره از نیازهای ضروری هر انسانی هست چرا که ما هیچکدوم کامل نیستیم و برای موفقیت نیاز داریم تا از تجربه و علم افراد دیگه استفاده کنیم.

پس مشاوره تحصیلی هم جدای از این موارد نیست و شما برای اینکه به نتایج خیلی خوبی بخوای در تحصیلت برسی و یک آینده شغلی خوب و مطمئن برای خودت ایجاد بکنی باید حتما از افراد خبره و کاربلد کمک بگیری.

اما برسیم به اینکه چرا به یک مشاور تحصیلی نیاز داریم:

کمبود اطلاعات دانش آموزان

خب اولین مورد که یک خرده هم توی مقدمه دربارش صحبت کردیم این بود که هیچ کدوم از ما کامل نیستیم و هممون توی حوزه های مختلفی کمبود و نقص داریم و فقط توی بعضی از حوزه ها اطلاعات بیشتری داریم که حتی اونم نیازه دائما بروز و آپدیت بشه.

پس اگر واقعا برامون مهمه که نتیجه خوبی بگیریم و به جایی برسیم که ارزشش رو داشته باشه نیاز هست که از شخصی کمک بگیریم که هم این مسیر رو قبلا رفته باشه و هم اینکه اطلاعات خیلی بیشتری از ما درباره کاری که باید انجام بدیم چه در الان و چه در آینده داشته باشه؛ اینجوری هست که شما از بقیه دانش آموزانی که از مشاور کمک نمیگیرین، یک سر و گردن بالاتر خواهی بود.

تاثیر پذیری بالای دانش آموزان از محیط

یکی از ضعف های اکثر آدم ها و نه فقط دانش آموزان این هست که خیلی سریع تحت تاثیر شرایط و محیط و صحبت بقیه قرار میگیرن و سر کوچیک ترین موضوعاتی دائما نا امید و یا خسته میشن و از ادامه دادن مسیر پشیمون میشن.

توی این شرایط باید حتما کسی باشه که حال و روح دانش آموز رو به حالت اول برگردونه و اهداف و انگیزه هاش رو دائما بهش یادآوری بکنه و با تکنیک هایی که بلده سرعت حرکت دانش آموز رو سریعتر از قبل بکنه.

برنامه ریزی اختصاصی برای دانش آموز

یکی از ویژگی های یک مشاور خوب این هست که با تیپ های شخصیتی مختلف و متفاوت آشنایی داره و دقیقا میدونه هر نوع آدمی چه کاری رو در چه زمانی و چطور انجام بده نتیجه بهتری میگیره!

همین موضوع باعث میشه که زمانی که قراره برای دانش آموزی برنامه ریزی تحصیلی انجام بده، یک برنامه کاملا مختص و متناسب با دانش آموز طراحی میکنه و به همین خاطر هم دانش آموز بیشترین بازدهی و راندمان رو از تحصیلش بیرون میکشه.

آشنایی کامل با دروس مختلف

دانش آموزان همیشه به یکسری درس ها علاقه دارن و از یکسری درس های دیگه متنفر هستن؛ شاید بشه گفت بیشترین میزان دلیل این تنفر این باشه که اون درس رو به خوبی متوجه نمیشن و یادگیری اون درس براشون سخته و برای همین نسبت به اون درس یک حس تنفر ایجاد میشه و همیشه هم اون درس پاشنه آشیل اونها میمونه.

یک مشاور خیلی حرفه ای (مثل مهندس استبصاری ما) با تمامی دروسی که دانش آموز با اونها سر و کله داره آشنایی کامل داره و یا بهتره بگیم که مسلط هست روی اون دروس. بابت همین موضوع هم میتونن به دانش آموز بهترین مسیر رو برای مطالعه این درس ها بدن که هر درسی رو چطور بخونن، روی کدوم درس ها تمرکز بیشتری بذارن و کدوم درس هارو کمتر بخونن و …. تا بهترین نتیجه رو بگیرن.

مشخص شدن روند رشد

مزیت دیگه ای که مشاور تحصیلی به شما ارائه میده این هست که با آمار و ارقام و الگو و … کاملا به شما نشون میده که تا چه حد رشد کردین و کجا بودین و الان به کجا رسیدین و تا هدفتون چقدر فاصله دارین.

بدون یک مشاور تحصیلی دانش آموز همیشه سردرگم هست که قدم بعدی که باید برداره چی هست؟ چرا ترازش ثابت هست و تغییری نمیکنه؟ و اینکه ایا تا اخر قراره در همین پله بمونه یا بهتر میشه یا بدتر و کلی دغدغه ذهنی دیگه که همش با کمک مشاور تحصیلی برطرف میشه.

تحلیل حرفه ای آزمون ها

شاید بشه گفت تعداد خیلی زیادی از دانش آموزای ایرانی ماهانه در آزمون های مختلفی شرکت میکنن اما خب اکثر اونها اصلا دلیل اینکه چرا تو این آزمون ها شرکت میکنن رو نمیدونن و فکر میکنن برای این هست که سوالات زیادی حل کنن؛ اما این باور اشتباهه!

شما آزمون میدی که نقاط ضعف و قوت خودت رو بفهمی و همچنین متوجه بشی که زمان برگزاری آزمون حس و حالت چجوریه و آیا استرس میگیری یا کنترلت رو از دست میدی و ….

برطرف شدن همه این موارد با تحلیل درست آزمون امکان پذیره؛ یعنی درواقع شما اصلا آزمون میدی که اون رو تحلیل کنی و اگر اهل تحلیل کردن آزمون ها نیستی اصلا شرکت در آزمون هم برات فایده ای نداره. کار مشاور خوب هم دقیقا همینه که برات آزمونی که دادی رو خیلی خوب و قشنگ تحلیل کنه تا توی آزمون بعدی قدرتمند تر ظاهر بشی و اشتباهات قبلی رو تکرار نکنی.

ذخیره شدن زمان

خیلی از دانش آموزا هستن که بعد از کلی آزمون و خطا و تست بالاخره متوجه میشن روش درست درس خوندن و آزمون دادن و …. رو. اما نکته مهمی که باید بهش توجه کنین این هست که کنکور یک ماراتن هست و مهمترین چیز در این رقابت زمان هست که به هیچ وجه نباید اون رو از دست بدین حتی ذره ای؛ بنابراین تایمی برای آزمون و خطا و تست کردن نداریم که حالا بخواییم بعد چند ماه تازه بفهمیم چطور درس بخونیم یا چیا رو بیشتر بخونیم و چیا رو کمتر!

کمک گرفتن از یک لیدر و راهنما که این مسیر رو بارها طی کرده و به دانش آموزان زیادی برای موفقیت در این مسیر کمک کرده باعث میشه که سرعت پیشرفت و حرکت شما چندین برابر بشه و از آزمون و خطا های بیهوده دور بشین.

همچنین مهمترین مزیت کمک گرفتن از مشاور این هست که تایم شما حتی ذره ای تلف نمیشه و با بالاترین راندمان فعالیت های کنکوری تون رو انجام خواهید داد.

سخن پایانی

توی این مقاله فقط بعضی از مزایایی که یک مشاور تحصیلی حرفه ای برای شما داره رو بررسی کردیم و دیدیم که بدون اون چقدر روند تحصیل و یادگیری میتونه برای ما سخت و طاقت فرسا باشه!

با داشتن یک مشاور تحصیلی خوب علاوه بر اینکه مسیر حرکت شما کاملا روشن و واضح میشه و میدونین که قدم بعدی که باید بردارین چی هست؛ توی حوزه های مختلف سرعت حرکتتون چندین برابر میشه و چه از لحاظ درسی و چه از لحاظ روانی یک سر و گردن بالاتر از بقیه دانش آموزان خواهید بود.

منبع: https://estebsari.ir/articles/چرا-به-مشاور-کنکور-نیاز-داریم؟/