سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های مبلمان مناسب فضای باز

منبمبلمان مناسب فضای باز و دکوراسیون خارجی

مبلمان مناسب فضای باز, باغ, ویلا, حیاط و بالکن با مبلمان عادی داخل منزل و فضای بسته متفاوت است. تفاوت ها هم در ظاهر و طراحی است و هم در مواد استفاده شده در ساخت آن ها. اگر حیاط, باغ, ویلا یا حتا تراسی دارید که قابل استفاده است به راحتی می توانید با محصولات فضای باز آن را دکوراسیون کنید و آنجا را به محیطی دلنشین برای جمع شدت دوستان و خانواده تبدیل کنید تا از فضای آزاد لذت ببرید.

تعیین بودجه

در گام اول باید هزینه های دکوراسیون فضای باز خود را برآورد کنید. وقتی بودجه تان رو مشخص کردید راحت تر می توانید محصولات مورد نظر خود را گزینش کنید. تعیین بودجه در انتخاب جنس و نوع محصولات محیط بسیار موثر است.

اندازه فضای باز

در گام دوم باید مشخص شود دقیقا چه میزان فضایی در اختیار دارید. اگر اندازه دقیق فضای خود را ندانید ممکن است هنگام انتخاب مبلمان باغی و سایر محصولات دچار اشتباه شوید. مثلا اگر تصمیم دارید باکن یا حیاط خلوت پشت منزل خود را چیدمان کنید بهتر است مبلمانی کوچک یا صندلی حصیری ظریف با میز مناسب را انتخاب کنید ,تا هم از فضای خود حداکثر استفاده را ببرید هم محیط خود را خیلی شلوغ نکرده باشید. ولی اگر حیاط بزرگ یا باغ دارید می توانید از مبل های مدل بزرگتر با کوسن استفاده کنید که جلوه بهتری به فضای شما بدهد. همچنین چتر و آلاچیق نیز برای دکوراسیون باغ و ویلا بسیار مناسب است.

جنس مواد

گام سوم در انتخاب مبلمان مناسب فضای باز تعیین جنس مواد سازنده آن است. این محصولات معمولا از موادی ساخته می شوند که مناسب محیط باز طراحی شده اند. از جمله ویژگی های مبلمان باغی ضد آب بود و مقاومت در برابر تابش آفتاب می باشد. مبلمان چوبی و آلومینیومی, پلاستیکی, چدنی و جنس حصیری از جمله مواد مرسوم در ساخت محصولاات فضای باز هستند. در چند سال اخیر استفاده از آلومینیوم به خاطر سبکی و ضد زنگ بودن آن بسیار مرسوم شده است.

حصیر به کار برده شده در مبل و صندلی حصیری از دو نوع طبیعی و مصنوعی است. حصیری طبیعی ممکن است مقاوت بالایی برای تحمل وزن را نداشته باشد. به همین دلیل در چند سال اخیر از نوع مصنوعی آن در ساخت صندلی و مبل حصیری استفاده می گردد. داخل این نوع حصیری سیم های فلزی معمولا آلومینیومی است و سطح خارجی سیم ها با پلی اتیلن پوشش داده شده است. این نوع باف راتان کاملا شبیه حصیر طبیعی است اما با کیفیت و دوام بالاتر.

صندلی حصیری

در مناطق شمالی و جنوبی ایران استفاده از مبلمان حصیری و محصولات باغی در دکوراسیون داخلی منزل رایج است. در این مناطق به علت رطوبت بالا اثاثیه داخل منزل دچار پوسیدگی و آسیب می شوند. اما مبلمان باغی به دلیل مقاوت بالا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی گزینه ی مناسبی محسوب می شوند.

مبلمان نیم دایره

یکی دیگه از مبل‌هایی که برای فضاهای باز مناسب هست، مبلمان نیم دایره میباشد! اگر این مبل رو دارین ولی نمیدونین که چطور اون رو در فضای باز بچینین، مقاله نحوه چیدمان مبل نیم دایره از فروشگاه مبلمان سوفاداتیس رو مطالعه کنین.

محصولات مناسب دکوراسیون فضای باز

گام چهارم انتخاب محصولات مناسب برای دکوراسیون ویلا یا حیاط شماست. مثلا استفاده از چتر سایبان یا آلاچیق چوبی در دکوراسیون باغ یا ویلا بسیار جذاب می تواند باشد. آلاچیق های پرتابل با قابلیت جابجایی ساده برای مکان هایی که نیاز  به حضور دایم آلاچیق رو ندارند گزینه مناسبی است. استفاده از انواع باربیکیو در حیاط, باغ و ویلا یا در تراس و آشپزخانه باعث سهولت تهیه کباب و زیبایی چیدمان محیط می گردد. باربیکیو های آمریکایی و کانادایی مانند برند برویل کینگ (broilking) از شناخته شده ترین محصولات در زمینه کپاپ پزی محسوب می گردند.

باربیکیو کانادایی برویل کینگ

صندلی ریلکسی که نوعی صندلی آویز است نیز زیبایی خاصی به محیط منزل می بخشد.با نشستن و تاب خوردن روی این مدل صندلی ها حس آرامش خاصی به انسان دست می دهد. همچنین از این محصولات می تواند در چیدمان داخلی منزل استفاده کنید.

استفاده از آبنما و صدای آب نیز آرامش بخش فضای شما خواهد بود. آبنما ها را می توان در کیله فضاهای داخلی و خارجی به کار برد.

آبنما

اگر ویلا یا باغ یا حتا حیاط بزرگی برای فضای سبز ندارد گزینه ساخت روف گاردن پیش رویتان است. شما به راحتی می توانید پشت بام یا تراس منزل خود را به باغی کوچک تبدیل کنید. برای اطلاع از اینکه روف گاردن چیست و آشنایی با انواع روف گاردن می توانید به بخش مقالات فضای باز باغچین مراجعه نمایید.

 

منبع: باغچین